MArketing & Grafisk design for Grundtvigs Højskole

Jeg har arbejder med den daglige drift af PR og marketing og grafisk design hos Grundtvigs Højskole. En stor del af mit arbejde består i at udarbejde nye strategier, kampagner, udvikle og styrke virksomhedernes visuelle identitet og idéudvikle på hvordan man når nye målgrupper.

Derudover har jeg været ansvarlig for virksomhedernes sociale medier, hvor jeg har produceret og redigeret billeder og videoer, lavet strategier for at få større salg og kendskab til højskolen samt researchet nye trends. Yderemere har jeg i min ansættelse varetager al annoncering på Metas platforme og analysering af data herfra.

Det har været en konstant del af mit arbejde hos både Grundtvigs Højskole at re-tænke og udvikle strategier, for at få nye elever og kursister. Dette kan både være digitalt men også gennem arrangementer, events, messer, nyhedsbreve, community building osv.

Jeg har i min ansættelse ved Grundtvigs Højskole været ansvarlig for alt grafisk design og den visuelle identitet i perioden november 2021 til april 2025. I denne periode har jeg også udarbejdet den nuværende designguide.

Neden for kan du se et udvalg af de grafiske opgaver jeg har udarbejdet for højskolen.

Instagram

Hver uge har en elev takeover i stories. Det har vi valgt for at skabe en bro mellem nuværende elever og potentielt nye elever. Indholdet skal være autentisk og viser den hverdag man kan de komme til at være en del af.

I ugen efter man har haft takeover ligges en karrusel på væggen med 5-6 billeder fra ugen der er gået. Med et genkendelig cover, kan kommende elever hurtigt finde “en uge med” opslagene. Coveret henvender sig til et yngre publikum (17-25 år), da det hovedsageligt er denne aldersgruppe vi når på Instagram.

Det har været vigtigt at have et konstant flow af indhold på instagram igennem reels og billeder for at “fodre” algoritmen.

Facebook

Facebook henvender sig til den ældre målgruppe hvilket vil sige de korte kurser og arrangementer der bliver afholdt på skolen. Her poster vi mere informative opslag og ”hyggelige” opslag som gamle elever og kursister kan reagerer på.

Årsskrift

Hvert år lavers der et årsskrift for året deres gået. Her har jeg både været redaktør og grafisk designer. Ved min ansættelse var det ønske at modernisere kataloget både fysisk og digitalt. Det tidligere design var ikke blevet opdateret siden 90erne og det var min opgave at give kataloget en velfortjent makeover. Det har jeg gjort ved både at have “lette og tunge” beretninger med, men også gennem et ny identitet, hvor billeder og farver fylder mere.

Hjemmeside

I 2024 fik Grundtvigs Højskole en ny og opdateret hjemmeside. Den gamle havde nogle udfordringer i.ft. forældet design, men også en kringlet navigation.

I samarbejde med Polygraphic, brugerundersøgelser og stategimøder, fandt vi frem til et nyt design, der både bibeholdte den nuværende visuelle identitet, som man kender skolen for, men med et nyt moderniseret look og bedre UX-design.

Norsk flyer

Grafisk design i det daglige brug

Grundtvigs er kendt for dens grønne farve og jeg har derfor implementeret det i det meste af det grafiske materiale der bliver vist ud ad til.

Norsk flyer

Plakat for arrangement

Kulturnaut

Katalog til rundvisninger

sommerkurser

Hvert år holder højskolen sommerkurser og nogle kurser har brug for mere markedsføring i.ft. salg. I den forbindelse har hvert år udarbejdet plakater til markedsføring.

Som det eneste grafiske element udskillersommerplakaterne sig fra den visuelle identitet, da de skal ses om unikke kurser af en uges varighed.

Sommersegmentet adskilleder sig fra de lange kurser da alderen som regeler højere og man tilmelder sig for at dygtiggøre sig i ét fag frem for flere, som man gør på de lange ophold.

Previous
Previous

marketing & grafisk design

Next
Next

Bogdesign